söndag 2 januari 2011

Jul och Nyår 2010

Julafton spenderades först hos svärföräldrarna där vi åt lite god mat och såg på Kalle Anka :) Sen tog vi bilen hem till Harbo och stannade där till det blev natt :)
Fick riktigt fina paket: presentkort på Hemtex och Bolaget, fina glas, handdukar, vin paketerat i en söt tomte, prydnadshängen och det enda jag och Älskling egentligen önskat oss: presentkort på Ikea :)



Juldagen blev det bara slappa. På annandagen åkte vi iväg till Älsklingens morbror på den traditionsenliga middagen :) Riktigt god mat!
Jag tog bussen hem till Harbo och stannade där två nätter, eftersom Älskling började jobba på måndagen men mamma och pappa var lediga. Blev två dagar med mys och bara ta det lugnt, var in till stan ena dagen med föräldrarna för att de skulle shoppa skidor. Jag köpte tre råttfällor ;)
På tisdagskvällen kom Älsklingens kusiner hit på julmiddag. Var riktigt trevligt. Vi hade julklappsbyten och jag fick ett fint halsband.

Den 30e var vi till en kompis som fyllde 20 år, Grattis Totte!
Åt god mat och hade det mysigt :) Massa folk (släkt och kompisar) var där, så det blev väldigt varmt. Vi kompisgänget blev kvar längst, och jag tryckte in alla i min lilla bil hem sen :) Hehe.

Nyårsafton spenderades här med nyårs/inflyttningsfest!
Först åt vi god middag; baconinlindad fläskfile' fylld med fetaost, potatisgratäng/ ris och ädelostsås, och till efterrätt hade Jossan gjort cheesecake med hallonsås :) Mums!
Klockan åtta började det strömma in lite mera folk, och folkfyllt blev det... herregud! Strax innan tolvslaget slutade Älskling räkna vid 80 pers! Alltså en kvm per person typ.
Min, Älskling och systers uppgift blev att torka upp spillda drinkar, plocka bort tomburkar och se till att folk inte slog ihjäl varandra.
Som tur är har jag en stor och stark man som folk inte så gärna sätter sig upp mot, har respekt för, och inte drar sig för att kasta ut folk om de är för dryga :)Låter kanske inte så trevligt, hehe, men när jag ser tillbaka på det så var det ändå roligt, de trevliga stunderna vägde upp det mindre trevliga.



Gårdagen, alltså 1a januari 2011 somnade jag i soffan kl åtta på kvällen efter en heldag med RENSNING och städning av lägenheten. Jag tvättade t.o.m väggar och tak! Så mysigt var det här...hurm inte.. Mitt och Älsklings nyårslöfte var "aldrig med så här stor fest hemma hos oss!" :)

Idag är det pluggdag, för imorgon är det tenta! Hjälp. Hoppas att det går vägen trots den minimala tiden jag lagt ned på att plugga på lovet. Usch på mig.. ;)

Återkommer med ett inlägg med bilder på lägenheten sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar