måndag 1 november 2010

KUA och dagens rätt

På begäran av L kommer här en bild på min smaskiga middag :)

Idag blev det gräddiga köttfärsbiffar med stekt zucchini och tzatsiki :)

Ligger i soffan nu, mätt och väldigt trött.
Idag var min första dag på ny praktikperiod. Jag ska ju tillbringa två veckor på KUA, Klinisk Utbildnings Avdelning, i Enköping. Började fasligt tidigt idag, men gick förvånansvärt bra att kliva upp. Var livrädd att jag skulle försova mig så klev upp på direkten :)
Dagen på KUA har varit bra, men man har känt sig lite ringrostig och helt kringkring i huvet när dagen var slut. Min kursare gick, rolig som han är, och ville åka hem när det var två timmar kvar av dagen ;) Hehe...
Ser riktigt fram emot morgondagen dock :) Då har nog en del sjunkit in och man vet mera hur saker fungerar.
Mycket blir det att göra med, då vi får fem stycken patienter som kommer upp från operation (!) men mitt lilla vårdlag (bestående av mig själv + två kursare, en sjukgymnast och en läkarkandidat) ska nog klara av det, verkar vara seriösa och bra människor hela bunten :)

Sitter och funderar på om jag ska gå iväg till gymet eller icke.. tror dock det lutar åt icke, en slapp tv kväll och sen en tidig sänggång. Det låter mera lockande ;)
Jag har även en portion kalvdans (som jag gjort själv - svärmor kan vara stolt!) och hallon som väntar på mig i kylen, det är jag värd efter att ha hållt mig vaken i alla dessa timmar ;)

3 kommentarer:

  1. MUMS! Det ser så himla gott ut att jag blir hungrig trots en riktig brakmiddag här med... du verkar så duktig på att laga mat. Gott, gott, gott! Önskar verkligen en bild på den här hallonkalven, snälla!

    SvaraRadera
  2. Ser sjukt gott ut! Jag kör en köttfärslimpa med pesto och ostsåsgratinerad blomkål idag! Är bara inne på tredje dagen med LCHF, men ser redan sjuka resultat och har inte gått över 13 i blodsocker en endaste gång - siiick!

    SvaraRadera