söndag 31 oktober 2010

söndag, städdag.

Idag har vi varit effektiva här hemma, fast i ett lugnt och skönt tempo. Sovmorgon (tjänade ju en extra timme inatt med i och med vintertid)fick jag, kände mig lite seg i morse men blev bättre efter att fått lite frukost i magen.
Tog tag i diskberget efter frukosten. Lyssnade på cdbok medans - Dödergök av Katarina Wennstam. Den är sjuuukt bra säger jag bara! Lyssnade på första boken i serien, Smuts, förra veckan :)
Gick lös på spisen och skurade rent den med, och tog fram dammsugaren. Älskling kom och tog över snabeldraken och jag skurade rent badrummet. Började rensa avloppet i handfatet och till min lycka kom Älsklingen och räddade mig, urk vad äckligt det var! Och jag som inte är så kräsmagad precis, men blä!

När vi städat klart tog jag mig en skön dusch, kändes som jag hade avloppsäckel över hela mig ;P
när jag piffat till mig lite körde vi iväg till affären och fixade lite att fylla kylskåpet med :)
Hem och lagade mat; kyckling med jornötssmörssås :) Mums!

Nu sitter jag och myser framför Ensam mamma söker. Blir nog Beck med innan jag går och lägger mig sen. Ska upp sjukt tidigt imorn, då jag har praktik i Enköping två veckor framöver.. 5.50 kommer min klasskamrat och hämtar mig...härligt va?

1 kommentar:

  1. Vill se bilder på din mat! Och lycka till imorgon, igen. ;)

    SvaraRadera