tisdag 23 februari 2010

Tentaplugg

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men så blir det ofta; på kvällarna ligger jag och planerar vad jag ska göra av morgondagen, men när klockan ringer är sängen för skön och jag kommer inte upp när det var tänkt.
Gick upp 10 idag, satte mig vid facebook (lite smått beroende av det) med "efter 10" från tv4 på i bakgrunden. Fixade frukost; kaffe, egenpressad grapefrukt- och apelsinjuice, smörgås med mackrill på samt yoghurt med havrefras :) mums!
Vid två ungefär hade jag fipplat färdigt med saker; kollat facebook, bloggar, kallendern, tagit på mig något anständigare än mys-morgonrocken..
Har pluggat ganska bra idag tycker jag ändå, men känns som att tiden inte vill räcka till för det jag behöver lära mig. Känns lite för stressande, speciellt när jag vet att godkänt gränsen ligger på 80% (!)
vill heller inte sitta uppe halva natten, vilket bara resulterar i att jag kommer sova halva morgondagen.
Blir att gå upp tidigt imorgon istället och plugga fram till jag ska iväg och jobba. Känns stressande att jobba kvällen innan en tenta, men samtidigt skönt att komma ifrån och göra något annat.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag är också helt såld på havrefras. :) Och håller med om att dagarna inte blir som man planerat kvällen innan, men IDAG så! Hoppas du får ro att plugga. Kram

    SvaraRadera