onsdag 21 april 2010

Ett CP bra liv

http://www.tv4play.se/aktualitet/efter_tio?videoId=1.1605931&selId=1.923761&currPage=0
Rekommenderar er alla att kolla på detta klipp. Det är Jonas Helgesson som gästas i "Efter tio". Han är föreläsare och komiker samt författare till boken "Grabben i kuvösen bredvid" och nu boken "Ett CP bra liv" som handlar om hans syn på livet.

Mycket som hänt sedan sist jag skrev.
Har snart avslutat min praktikperiod inom öppen hälso- och sjukvård. Jag är på Björklinge distriktsköterskemottagning och har det jättebra :) Har en superbra handledare, som förklarar för mig, och viktigast av allt låter mig prova på saker själv. Har bl a tagit venprover, blodtryck, lagt om sår, vägt och mätt bebisar, gett injektioner och tagit suturer :) Min handledare, Pia, sa t.o.m idag att hon tyckte jag kunde komma och jobba där sen.
Vi får väl se, kanske är distriktssköterska något för mig :)

Imorgon ska jag hålla ett föredrag på praktikplatsen (jobbig uppgift) om skolios. Så ska fortsätta sammanställa informationen kring det nu :)

2 kommentarer:

  1. Jag såg Jonas Helgesson hos Malou i morse. Sevärt! Ett bra program, synd att det har en udda sändningstid. Skulle kunna gå fredagkväll.

    Lycka till med föredraget!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå suveränt imorgon! Kram

    SvaraRadera