fredag 23 april 2010

Sjukvårdsrådgivningen

Stressig morgon då jag först försov mig, sedan upptäckte att jag hade fel adress till var jag skulle vara. Fick dock tag på chefen på SVR och hitta tillslut på adressen :)
Fick sitta med två olika sjuksköterskor. Den första förklarade modellen de arbetar efter att ha svarat på tre samtal, vilken är att de först ska lyssna på den som ringer, därefter ställa frågor och stämma av med patienten om det stämmer o.s.v. Bara det att hon inte alls följde mallen själv. Hon lät patienten säga en mening sen avbröt hon patienten på en gång och började ställa frågor. Hon var inte heller så bra på att använda deras fiiffiga data rådgivningssystem.
Den andra sjuksköterskan jag satt med var mycket bättre, hon var lugn och följde mallen till pricka.

Slutade redan klockan ett idag. Var ned på stan och kolla klipptid, inbokat i nästa vecka. Skönt o bli av med lite hår :)

Blev så himla glad idag när jag vaknade och hörde fåglarna kvittra och såg att solen sken ute! Bravo våren, äntligen fattar du hur det ska vara :) Hoppas det håller i sig nu till Valborg. Vill INTE ha snö på min födelsedag!

Nu ska jag betala lite räkningar, sen ska jag bege mig hem till Harbo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar