söndag 4 april 2010

Påsk :)

Skärtorsdag
Spenderade jag på praktiken. Orkade inte gå upp på morgonen, hade tänkt att ta ett dagspass istället för mitt kvällspass, men blev tvärtom istället, som det var planerat från början. Så kom hem vid tio på kvällen. Men var en bra kväll, med mycket som hände på samma gång :) Inget segande med andra ord!

Långfredag
vi styrde kosan till Älsklingens föräldrar, utanför Knivsta, för en påskmiddag tillsammans med Älsklingens syster och hennes sambo. Mycket trevligt :) Jag blev så trött efter all mat att jag slumrade på deras soffa.
Efter att Älskling kört lite cross körde vi hem. Åt godis och såg på Så ska det låta och Solsidan :)

Påskafton
Gick upp och kramade om Älskling som fyllde 22 år igår :)
Han fick mina presenter; en egengjord tavla med kollage på Pinnupor. (Han hade en kallender med en ny pinnupa för varje dag, och jag har tidigare satt favoriterna i en ram. Restrerande fick en ram nu) samt ett Våffeljärn.
Sen lagade jag våfflor till frukost åt honom :)
Efter frukosten åkte vi hem till Harbo. Först var vi till min vän Jossan, där Älskling fixar elen ute i Jossans blivande etta. Vi blev bjudna på god fika, och jag och Jossan pratade ett tag efter det med, väldigt trevligt :)
Älsklingen fick skjutsa hem mig till mina föräldrar, jag kände mig bara ivägen där bland alla kablar och grejor :)
När jag hämtat mamma på hennes jobb, och hon och pappa och jag fixat klart maten satte vi oss alla ner vid bordet och åt en brakmiddag :) mums!
Efter maten kom även älskade syster hem från Helsingborg! Massa kramar och prat!
När hon ätit klart och middagen var bortplockad från bordet gav jag mamma en helkroppsmassage, och hon blev så avslappnad att hon somnade, hehe :)
Jag gav även pappa lite ryggmassage.
Därefter åt vi glass och fruktsallad medan vi spelade Geni spelet Älskling fått i födelsedagspresent :)
Vi kom hem två i natt.

Så idag, Påskdagen tog jag sovmorgon, och har precis nu ätit klart min frukost :)
vad dagen bär av får vi se.

1 kommentar: