måndag 24 maj 2010

Planering planering...

Eller mest ekonomi planering har det blivit. Mycket som kostar, och för lite pengar har resulterat i en ganska sträng budget för mig. Så sommaren får bli lugn och avslappnande, med många småturer ut till föräldrar och svärföräldrar :) Lite picknik och leta på någon fin sjö låter mysigt det med :)
Äh, sommaren blir nog härlig, fastän det inte blir några större resor.

Har jobbat i helgen, men då jag typ hade helg torsdag och fredag när jag var ledig och inte gjorde så mycket, så gjorde det inte så mycket.
Vi var till Harbo och grillade på lördagen, vilket resulterade i en mycket trött Josefin under gårdagen (söndag). Jobbade även ett längre pass än vanligt 7-17, men behöver ju pengarna :)
Var sjukt trött igår, och har inte riktigt träffat Älskling på länge, han har varit iväg på fotboll på kvällarna, min syster har sovit här två nätter, jag har varit hemma i Harbo och sovit, och sen jobbat i helgen, då vi åkt bort med.
Vi har ju träffats och vi har ju sovit bredvid varann, men inte haft tid att prata på länge.
Så igår kväll blev en riktig mysig kväll. Jag fick tid att ventilera mig med all min oro över pengar, och annat som ska fixas och känns jobbigt. Mycket gråt och ny insikt över problemen. Och mycket mys.
Kvällen avslutades i soffan med kebabrulle framför "Populärmusik från Vittula" haha, sjuk film men lite små rolig och mysig ändå :)
Ett väldigt trött par gick till sängs efter filmen och sov efter bara några minuter, haha :)

Idag har jag skola mellan 15-17. Innan dess tänkte jag tvätta några plagg och eventuellt handla. Annars får jag göra det ikväll. Det ekar i kylskåpet just nu. bör även ta tag i sista skoluppgiften som ska in på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar