fredag 14 maj 2010

Tråk dag.

Och så blev det ett långt hopp igen då. Men har inte haft ork att skriva. Samt att det har känts som att det inte hänt något roligt att skriva om heller.

Hela förra veckan bestod i föreläsningar inom folkhälsa. Hade kunnat varit intressant och kul, men tyvärr var inte det fallet. Förra veckan, på fredagen blev jag även sjuk. Var hemma från skolan för att bli frisk då jag skulle jobba hela helgen. Gick ganska bra, och på lördag jobbade jag på dagen, dock var det en väldigt snuvig Josefin som jobbade.
På söndagen vaknade jag med tok hosta, kändes som att jag höll på att hosta upp lungorna! Så ringde och sjukanmälde mig.

Denna vecka har varit avsatt för grupparbete, förutom måndagen som vi hade en otroligt Omotiverad föreläsning om Motiverande samtal. 4 timmar med overheadbilder med "Word" gubbar på! Är detta universitetsstudier?
På eftermiddagen hade vi dock en intressant föreläsning från Läkare Utan Gränser, som i alla fall fick större delen av samlingen att börja drömma om framtiden på fältet :)

Basgruppsarbetet har i alla fall gått galant, har en superbra grupp som alla tar ansvar och ser till att saker och ting blir gjorda! Vi gjorde klart det mindre arbetet på fem timmar, och på har delat upp det större arbetet som vi ska sammanställa på måndag :) Känns riktigt skönt att denna kurs inte var så jobbig som jag alltid föreställer mig från början när man hakar upp sig på detaljer som Pm på 9 sidor..
Har nu bara två individuella arbeten kvar att göra; ett personligt kvalitetsarbete där jag har till uppgift att registrera mina steg med stegräknare och gå mellan 10.000 och 15.000 steg per dag. Enligt min stegräknare får det bli en långpromenad ikväll...

Ska läsa lite om motiverande samtal nu innan jag ska iväg till jobbet ikväll igen. Hoppas på en lugn kväll.
Hade hellre spenderat dagen långt bort från plugg i Långhundra där Älskling är idag. Fast imorgon ska jag dit och se på koutsläppet och leka med busfröna till småtjejer :) Längtar dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar