onsdag 5 maj 2010

Tulpaner på uteplatsen :)

En vecka sen jag skrev sist.
I Onsdags gick jag med skolsköterskan i Björklinge. Var intressant att se vad de gjorde, men har iaf klart för mig att det inte är något för Josefin :) Alldeles för monotont arbete utan arbetskamrater att bolla med.
Efter praktiken åkte jag och Älskling till Långhundra, han för att skruva på crossen och jag för att få mig en promenad och träffa Jocke & Lena. Fick kaffe och spenderade kvällen i deras soffa :) busungarna hade somnat.

Mitt "Kvalborg" var jag först på VFU seminarium (och lyckades komma dit på helt fel tid, haha), shoppade lite kläder, handlade till Valborg och fixade inför denna; bakade, marinerade kött, skar kyckling..
sen hämta jag upp syster i skolan, och vi körde hem till Harbo. Lillebror hade konsert med skolan, han var så himla duktig, jag blev så stolt :) Han är och kommer fortsätta utvecklas till en riktig tjejmagnet (han spelar elgitarr). Efter konserten stanna jag kvar och fikade i Harbo framför Lyxfällan :) Mysigt.

Valborg/Födelsedag gick jag upp tidigt, jagade upp Älskling ur sängen som kom med present; fina örhängen i guld, med diamanter. Så söta, ser ut som små discokulor <3
Vi gick ned på stan, såg på Patrik som åkte forsränningen, hade picknick i Ekonomikum-parken, träffade Malin och fick fina presenter från LUSH (tack!), gick till stadsparken och mötte upp lite andra kompisar till Älskling :)
Sen gick vi en riktig omväg hem (mina skavsår var inte glada..) och fixade inför kvällen.
Emelie & Micke kom och vi grillade och drack gott in på småtimmarna :) Riktigt trevligt och mysigt <3

Första Maj åkte vi till Långhundra. Jag var lite allmänt seg och satt mest still, eller lekte med barnen :) Jag och lilla Malin bakade på kvällen.

Söndag då kom Harbo hit och jag fick fina presenter; boken "ett CP bra liv" en skrivare och från syskonen två fina glas och fat från Indiska <3
Sen kom svärföräldrarna, och de hade också köpt en skrivare, haha! Så får bli ett litet byte där :)
hade iaf en trevlig dag, vi åt tårta och paj, och mot kvällen grillade vi och Harbo (svärföräldrarna hade åkt hem till kossorna) grillspett :) Blev även väldigt fnittrigt med lite alkohol i kroppen, bara pappa som var lugn och somna i soffan ;)

Denna vecka började allvaret igen - med föreläsningar. Man blir riktigt riktigt trött.

I Måndags hade jag föreläsningar från 8-15, jobb på kvällen i form av ridning :)

Igår hade jag lååånga men intressanta föreläsningar. Den ena om stress mellan 9-12 och den andra om Våld mot kvinnor, NCK, mellan 13-16.
Efter att ha handlat presenter på leksaksaffär och ätit mat åkte vi till Långhundra. Gav presenter till lilla fröken (en bok om Matilda Mus och "blåsblubblor").
När det var dags för busfröna att lägga sig gick jag på långpromenad, jätteskönt! Kvällen avslutades med danska serien "Polisstationen" och lite choklad!

Idag vaknade jag med huvudvärk, så tog en sovmorgon och sov bort värken. Vaknade halv elva..
För att inte känna att jag kastat bort dagen så har jag sprungit fram och tillbaka till tvättstugan. Ska plocka i garderoben och diska med innan jobbet. Men nu ska jag åka och handla lite att äta :)

Ha en trevlig dag ute i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar