tisdag 30 mars 2010

Diplomerad massör

Nu är kursen klar, efter fyra intensiva dagar där jag både gett och fått mycket massage :)
Kursen avslutades med att vi gav varann en timmes helkroppsmassage, och Lotta som massera mig var så duktig så :) Superskönt!

Haft praktik idag med. Det är svårt tycker jag, man vill se så mycket, och göra desto mer, men är så mycket som är nytt så man inte kan göra allting.
Sen beror det ju mycket på vem som handleder en, vissa tycker tydligen att handledning = eleven går som en svans och får bara observera, medan andra säger åt en att "såhär gör du" och verkligen handleder, eller ännu bättre (när man känner sig säker) "gå in där och gör de kontrollerna".
Men hoppas att få se mycket mera roligt, och att jag får prova på att göra något mera själv med :)

Imorgon har vi praktiska övningar på KTC samt ett seminarium där vi ska diskutera patientfall som vi ska ha förberett.
Därefter ska jag antingen ha ett kvällspass på praktiken eller jobba, beroende på om en av de andra assistenterna kan ta mitt pass eller ej :)

Nu är jag så trött att jag ska krypa till kojs! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar