söndag 17 oktober 2010

Höst i Harbo


Igår, lördags, åkte vi hem till Harbo, Älsklingen och jag :)
Först tog vi en tur förbi Biltema och Coop. Träffade även på Linda på Coop, och tog oss en pratstund där. Alldeles för länge sen sist!
Kom hem till Harbo vid fyra taget ungefär. Först gick vi ner till grannen där jaktlaget höll på att slakta en älgtjur. (förlåt alla djurvänner). Gud vilka stora djur alltså! Fy att få en sådan genom framrutan på bilen, usch!
Men man blev lite småsugen på att ta jägarexamen... vi får väl se om något/några år..

Fick god mat och jag och mamma drack vin :) Kvällsfika framför deckare på tv. Emil lånade farfars garage för att laga bilen, men då han saknade en bildel kom han och pappa fram till att han skulle köpa den idag (söndag) och åka ut till Harbo igen. Så då sov jag över istället för att flänga fram och tillbaka ;)

Just ja, prövade även på att baka ett LCHF bröd, som faktiskt smakade bröd :) De andra jag bakat har smakat typ omelett och lixom svampigt, men detta var riktigt gott!
Det blev dagens frukost :)

Efter frukost och lite plugg (tråkiga statistik webbföreläsningar...gäsp) så tog jag och mor min en promenad ute i det fina höstvädret, som jag tyckte kändes som vår nästan :)
Vi fick även med oss en liten vovve på promenaden, farmor och farfar är hundvakt åt lilla Molly, som bara är sååå söt :)




Vi blev kvar i Harbo över ännu en supergod middag - kallops, hur länge sen som helst man åt det senast :)
Nu är vi hemma här, båda två trötta, är det friska luften mån tro?
Får se hur länge sen man orkar hålla sig uppe ikväll.

1 kommentar:

  1. Gud vad mysigt!!!! Jag borde förresten också se statistikföreläsningarna, men jag skjuter upp pdet ett tag till.....

    SvaraRadera