torsdag 21 oktober 2010

I svampskogen

Jag åkte ut till Harbo i tisdagskväll. Blev bjuden på god kycklinggryta med jordnötssås :) Mums!
Efter maten åkte jag, och mor och far till gymet i Harbo. Inte lika bra utbud på maskiner där, men träningsvärk fick jag ändå, hujuj..

På onsdagen begav sig mamma och jag ut till skogen på jakt efter lite höstisar.



Till en början såg det dödsdömt ut, bara en massa löv och det enda vi fann var en trattis som hade gömt sig under mossan :)


Röksvamp hittade vi med, i massor.. barnsligt roligt :)


Men tillslut gav det med sig :)

Och det med råge. Trots att vi klätt på oss underställ och allt så frös vi, eftersom vi fick sitta stilla och plocka svamp hela tiden :) Tillslut blev mamma arg när vi hittade mer svamp - hon ville hem och värma upp sig ;)



Jag avslutade kvällen med att svida om till vinterdäck- det snöade ju igår!

Duktig tjej reder sig själv :)

Nu ska jag fixa ihop lite smörstekta kantareller och äggröra till frukost :)
Sen blir det en promenad i det fina vädret!

1 kommentar: