lördag 6 mars 2010

helg :)

För första gången på länge kunde jag på riktigt glädjas åt att det var fredag och helg. Känns som jag jobbat helger ofta nu, eller alltid haft något måste över mig, men denna fredag kändes det verkligen att nu är det helg :) Ska iofs jobba söndag kväll men ;)

Fick ta helg tidigt från praktiken igår, redan kl 14. När jag kom hem satt jag vid datorn ett tag, men blev inte piggare av det så tänkte ta mig en powernap. Sov tre timmar (!) och var helt förvirrad när Älskling väckte mig.
Helt slut efter en vecka av nya intryck. Praktiken är intressant. Intressant att se olika psykiska sjukdomar (finns en hel del "kufiska" personer där) och det annorlunda arbetssättet. När jag kom dit första dagen blev jag förvånad över det lugna tempot som var, och att många i personalen satt ner i dagrummet och läste tidningen. Insåg sedan att det var en viktig arbetsuppgift; att hålla sig nära patienterna och se till att de inte retar upp varandra, eller att något kommer fram i deras sätt att vara eller prata som kan vara avgörande för diagnosen. Så mycket går ut på att observera, vilket kan vara rätt roligt ibland :)
Tror dock inte psykiatrin är något för mig, lite för lite att göra, lite för lugnt för mig.

Efter att ha kvicknat till igår efter tre timmars skönhetssömn tog jag ett varmt bad. Sen bar det iväg till mina föräldrar och bror, för en skön hemmakväll med lets dance och solsidan samt Mord i sinnet.

Vad som sker idag är inte riktigt bestämt ännu. Eventuellt blir det en tripp ut till Älsklings föräldrar, var alldeles för länge sen jag var dit.
Och så är det ju underbart väder ute :)

1 kommentar:

  1. Ta vara på helgen och se till att njuta av ledigheten idag! Det är bra att du är lite ledig i helgen så du hinner blogga! Haha, :)

    KRAM!

    SvaraRadera