tisdag 16 mars 2010

Värk.

Blir tokig på min nacke och axlar! Har ständig värk i dem nuförtiden. Och jag vet ju varför, var länge sedan jag tränade nu, och det visar sig i stela muskler och leder. Ska bli ändring på det nu, fyllde på mitt träningskort igår, så imorgon blir det spinning :) Trots att det mest är benträning, så får jag upp blodcirkulationen i hela kroppen, vilket hjälper nacken.
Har även bokat in ett gyminstruktionspass, men de hade inga tider förrän i mitten av April (!) helt sjukt. Men jag har ju aldrig gymmat förut, så vill ha instruktion innan jag börjar, så jag inte gör mer skada än nytta..

Idag har jag haft återkopplingsseminarium efter praktiken, eftersom vi hade vår sista praktikdag igår. Jag har haft en helt ok praktik, som jag nog skrivit innan så kom aldrig vår handledare tillbaka från sjukskrivningen, så det praktiken blev ju ganska ostrukturerad, där personalen inte riktigt visste vad vi skulle göra. Jag gick med 5 olika sjuksköterskor liksom..
Ser fram emot praktiken som börjar på måndag, då jag ska vara på avd 95B på akademiska, vilket är barnkirurgen :) hoppas på att få se, göra och lära mig mycket där :)

Innan dess är det dock muntlig tenta, på fredag, inom psykiatri. Vi har fått 10 instuderingsfrågor, och på tentan kommer vi bli tilldelad en fråga var, och därefter ska vi diskutera svaren, så det blir nog inte så svårt. Men som vanligt är jag lite ute i sista sekunden, då jag inte börjat med frågorna än.. Fast har iofs två dagar på mig, så ska nog gå bra :)

Tror jag ska smörja in nacken med lite AloeVera heatlotion och lägga på en värmekudde, samt krypa ned i sängen med en bok. Är väldigt trött, och är inget bra på tv heller ;)

2 kommentarer:

  1. Ajaj jobbigt att ha ont, jag ska på magnetröntgen på fredag för att kolla min nacke som bara knakar och värker och har gjort det i tre år nu. Tog ett tag för mig att ta tag i det kan man säga, så jag kan väl tipsa om att kolla upp det lite snabbare än jag, ifall att det inte släpper när du tränar. Men sånt vet ju du "syrran" :)
    Ha det fint, kram!

    SvaraRadera
  2. Din kommentar värmde som solsken. Tack snälla!

    SvaraRadera