fredag 26 mars 2010

Ikea och Harbo :)

Var ju ett tag sedan jag skrev nu, blir lätt så, lika när jag skriver dagbok, ju längre tid det tar desto svårare blir det att skriva. Jag tycker det är kul att skriva, och kul att i alla fall några läser min lilla blogg :) Men ibland får jag ingen lust att skriva bara. Men men, här kommer ett nytt inlägg :)

Kan ju börja med att uppdatera vad som hänt i mitt liv på denna vecka.
Den muntliga tentan i psykiatri gick bra, och nu är jag helt klar med psykiatrin, skönt!
Kvällen spenderades hos Emelie och Micke med mysig taco-kväll. Jag och Emelie tog bilen och handlade och sen lagade vi ihop det tillsammans. Älskling hade lite svårt att hitta dit (hehe, vi bor typ grannar) så han kom gående med GPS (!) lagom till maten var klar. Efter maten såg vi på Solsidan och därefter filmen "Baksmällan" som vi hyrt, helt galen film!

Lördag eftermiddag och kväll spenderade vi hos Älsklingens föräldrar. Vi hade med oss ingredienser och bakade bullar och muffins där :) Jag fick även leka frisör och klippa svärfars hår :)

På söndagen körde vi till Harbo, till mina föräldrar, där vi stuvade in oss i en bil (trångt när lillebror inte är så liten längre.. tur att mamma är det) och styrde kosan till min morfar och hans fru. Riktig trevlig dag, med god mat och många skratt :)

Denna vecka har nya praktiken, på barnkirurgen, börjat :) Många nya intryck och då jag inte är van med att gå och stå mycket (jag är ju vanare av att sitta ned på föreläsnigar) blir jag helt slut i benen :) Bara att lägga dem i högläge när man kommer hem, hehe.
Praktiken är för övrigt kul och intressant tycker jag :) Barn är ju det området som det i nuläget lutar åt att jag vill jobba med när jag är klar.
Har dock bara gått två dagar hittills; jag började på tisdagen, onsdagen hade vi undervisning på KTC, och igår, torsdags, hade jag ett kvällspass.

Igår fick jag lära mig pumparna på avdelningen, samt öva på att koppla dropp i dem. Fick även blanda och ge antibiotika till en liten bebis :) Även tagit kontroller (respiration och puls) på en nyopererad liten kille.

Var även så duktig igår och glömde nyckeln till omklädningsrums-skåpet i min vinterjacka hemma :) Så fick gå omkring i mina uteskor hela kvällen. Tur att jag tog vårskorna och inte hade vinterkängorna!

Ikväll ska jag och Älskling till Harbo till mina föräldrar :)
I helgen får jag fullt upp; jag ska på massagekurs och bli diplomerad massör, så hojta till om ni vill ha lite massage (för att bli godkänd måste jag utföra minst 10st helkroppsmassager).

Nu ska jag dricka klart mitt kaffe, och sen köra iväg till Ikea och gruffas med resten av Uppsala som lär vara där ;)

2 kommentarer:

  1. Hej hopp! Massage låter ju fint det du! Men jag ska nog avvakta lite och se vad som händer med min nacke framöver, har fått remiss till ortopeden på Ackis, jag har troligen någon enklare form av ryggmärgsbråck på översta halskotan, får se vad som händer.
    Kul att du skriver, jag är väldigt seg själv på att uppdatera, men hetsar gärna på andra lite :D
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hallå, jag bokar 10 st massage på en gång ; )Kram mamma.

    SvaraRadera