måndag 29 mars 2010

Tuff helg.

I fredags var jag som sagt till IKEA, köpte lite allt möjligt piff :) Bland annat lite fotoramar med bilder, lite burkar, ljus, en duk, två lampor.. Kanske lägger upp lite foton när det är lite mera städat här.
Fortsatte vara på fix humör när jag kom hem och började med fotoramarna, skruva ihop en lampa och tog därefter tag i mina blommor och planterade om dem.
Fick bråttom när Emil kom hem och jag insåg hur mycket klockan var. Lämnade lägenheten i ett kaos för att åka till Harbo. Trevlig och mysig kväll med god mat, chokladpudding och tv tittande på Så ska det låta och Skavlan :)

I lördags var det till att pallra sig upp och då jag spenderade lite för mycket tid i duschen, stressa iväg till Ekonomikum på massagekursen. Tuff dag med massa nya intryck. Vi lärde oss grepp på rygg, nacke, skuldra och praktiserade dem på varann. Då jag redan var superspänd så släppte en del, men gav mig då världens huvudvärk. Kom hem och var helt slut i kroppen. Jag som hade tänkt städa eller något annat nyttigt la mig i sängen och sov tre timmar. Upp och åt mat och såg på lite tv, sen var det dags att gå och lägga sig igen, och jag somna helt utan problem!

Igår, söndag, så var det massagekurs igen. Lärde oss att praktisera greppen på andra muskelgrupper; säte, armar och ben. Så idag är jag helt öm på rumpan! Lärde mig även att massera med armbågen, det du! :)
Hade lite mera ork när jag kom hem igår, och gjorde storkok soppa att ha i matlådor, samt en till soppa att äta på kvällen. Plockade även i ordning lite här hemma, så så länge man inte kollar ner o ser dammtussarna flyga kring fötterna så ser det inte så ostädat ut ;)

Skulle haft praktik idag, men vaknade med huvudvärk. Bara att ta en ipren och lägga sig och somna om. Mår bättre nu, och har faktiskt bokat in ett gym-pass (!) Lite läskigt, men ska nog bli kul :) Hoppas instruktören är snäll bara ;)
Efter passet blir det hem och äta innan jag ska till Ekonomikum igen på näst sista massage lektionen. Imorgon blir det praktiskt prov!

Fick även lite smått panik när jag insåg att praktiken slutar nästa vecka, och att jag då ska ha skrivit klart ett PM, som jag inte börjat på än! :P Men lugnade mig med att det är ett miniPM, och att det nog går snabbt att skriva ihop... hoppas jag.
Suck, skulle behövt denna dag på praktiken känner jag. Att jag inte gick upp och höll ut till huvudvärken eventuellt släppte. Men men..
Får försöka göra något vettigt av dagen - ska äta lite frukost och sen städa tänkte jag! Samt repetera massagegreppen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar