lördag 25 september 2010

Besviken

Ridturen var mysig, förutom att jag blir knäpp på hästen innan jag sitter upp. Han ska äta HELA TIDEN och tugga på ALLTING - kärror, metall, däck, mina kläder, grimskaftet, haha. Hela tiden får man stå och säga till honom/ dra bort honom från sånt han inte ska tugga på :P Knasiga häst.. Men så mysig att rida på :) Lite seg var han dock, men troligen för att hans hästkompis gick bakom..

Igår var vi på KTC (kliniskt träningscentrum)där vi övade på RLS-skalan (medvetande skala) och bukstatus, samt lärde oss om tracheostomi, omläggning, samt suga i trach. Intressant :)
Skönt även att den lärare jag skrev om i förra inlägget (hon höll i bukstatus igår) var riktigt trevlig, och inte alls så där nedvärderande som i förrgår (än finns det hopp om mänskligheten, hehe)
Efter KTC hade vi som ska gå på CIVA (Central Intensiven) introduktion där, vilket var skönt, då kan man fokusera på arbetet mera när ag ska dit (om två veckor).

Klockan två slutade jag, var förbi en sväng och hälsa på svärmor, som skulle få åka hem :) Skönt för henne, hon har legat på sjukhus i en månad nu!
Cykla hem sen och betalade lite räkningar. Åkte iväg till Boländerna, gick en sväng på Coop och apoteket. Köpte billiga träskor till operationspraktiken (kunde tydligen bli blodigt där, och vill inte förstöra mina sandaler eller få en tappad kniv på tårna)

Hem och lagade mat, åt mat - köttbullar m.brunsås :) Gott. Drack ett glas vin till och blev jätte sömnig (var supertrött innan med). Såg på lite How I met your mother innan Idol. Smaskade på en chokladmoussekaka som var kvar sen förra helgen (infryst) m.grädde och hallon. Och lite nötter, till Skavlan.
Gick sen och la mig, kl 22 (!) Men såg ett avsnitt How I met your mother, i sängen :)

Vaknade till när Emil kom och la sig, och kände mig ovanligt pigg, för att vara vad jag trodde kl typ ett (?). Gick på toa, Emils Iphone spela musik på toan, men hitta inte på den så sa till honom. Såg på tillbaka vägen att han druckit öl, och att jeans (som han bara har när han ska bort) låg slängda på golvet. Frågade var han hade vart och blev superförvånad när han säger att han var på en "spontan krogrunda" medan jag sovit i typ 6 timmar!!
Kul att han inte väckte mig ens för att tala om att han skulle iväg.. kul om jag vaknat mitt i natten och han inte varit hemma!
Troligen hade jag väl ändå stannat hemma och sovit vidare, om det nu var det han var "rädd för" (att jag ville följa med). Suck!

Vaknade tio "i morse" och plocka undan ren tvätt som legat i en ikea kasse hela veckan, samt diskade undan diskberget.
Emil kom upp vid elva för att sen gå och lägga sig igen.. sover fortfarande..
Jag ska iväg och jobba om en halvtimme, men först blir det ännu ett avsnitt av How I met your mother.

2 kommentarer:

  1. Drömde inatt att jag var ute i skogen och red barbacka på en häst som rörde sig så mjukt att jag knappt kände skillnad på om vi travade eller galopperade. Hoppade över en enorm gren som låg fälld över stigen och jag kände ingenting av att vi landade på marken på andra sidan. Vad härligt att du har möjlighet att rida i verkligheten! :) HHoppas din helg blir bra och att besvikelsen lägger sig snart (kanske bra att han lät dig sova för det behövde du säkert). Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Alltså, det där med snubbar... ibland gör de så himla ogenomtänka saker att man kan bli helt galen!! Men, å andra sidan så gillar vi ju snubbarna av någon anledning, så man får försöka komma ihåg det när man lackar ur ibland!

    SvaraRadera