torsdag 23 september 2010

Syra-basbalansen

Idag har vi haft föreläsning/seminarium kring syra-bas balansen. krångligt ämne som man får tänka till inte bara en utan två gånger kring :P Men är väl något som kommer fastna med tiden antar jag :) Tills dess - fusklappar (i kliniken, på tentan blir det värre)
Efter seminariet hade vi information kring kommande VFU inom akutsjukvård/intensivvård (Jag ska vara på CIVA=Central Intensiv Vårds Avdelningen) och operationssjukvård (där ska jag vara på Thorax =bröskorgs operation).
Läraren som höll i ena infon var hur otrevlig som helst, alla satt och fnissa över hur korkat hon uttryckte sig, som att vi var en bunt dagisbarn som skulle sätta oss emot allt hon sa, eller våra handledare kommer att säga typ, som att vi vore dumma i huvet och inte lärt oss någonting på de här två åren.

Har precis ätit lite lunch - kycklingklubba och ett glas fil :)
Tänkte åka till Gränby centrum en sväng och införskaffa lite småsaker som pennskrin (har helt förlagt mitt) med pennor, fet hudlotion (mina händer börjar känna av vintertorrheten med självsprickor, inte så bra inför VFUn där vi dessutom spritar händerna hela tiden) och lite annat :)

Sen ska jag åka ut på landet och rida Nappe igen :) Ska bli kul, men får se hur det går, har fortfarande stora blåmärken efter stigläder-spännena som satt på barbackagjorden. Får väl sitta och oja mej hela turen ;)

1 kommentar:

  1. Vet du att det var så himla nära att jag var uppnosig mot den där otäcka, snorkiga kvinnan.. Fast varje gång bubblade det upp ett nytt skratt i halsen. Herregud så knäppt det var. :)

    SvaraRadera