onsdag 15 september 2010

Otursdag

Vilken dag! Känslosam kan man säga, flängt mellan glädje o förtvivlan ;)
Dagen börja med att någon ringde på hemtelefonen och jag tänkte "men det gör väl ingen sju?!" Kollar på klockan - 11.30!
Panik, skolan började ju 9.15 idag! Kolla schemat o inser att jag även missat 1,5 timme av tre timmars obligatoriskt seminarium. Tänkte först stanna hemma, men stressa sen iväg o lånade Älsklingens bil.

Väl i skolan så pratar jag med läraren, då var kl 12... och hon säger att det kommer en kompletteringsuppgift. Aja, inte jobbigaste området iaf.

Dagen flöt på bra, trevlig lunch med trevliga klasskamrater :) Bra e.m föreläsning om Thorax operation med filmer på en kranskärlsoperation :) Jätteintressant och ser verkligen fram emot min praktik där jag ska få vara på thoraxop! :D
Var även på ett seminarium/uppföljning angående patientfall om smärta.

Skulle sen hem, gick ut till bilen (Älsklingens pärla) och ser att handbromsen lagt av och bilen rullat bakåt - på två bilar!!
Körde fram bilen och inspekterade först den noga, som tur bara lite repa i plasten.
En av de andra bilarna hade klarat sig helt utan ripa, den andra var det värre med - "min" bils dragkrok hade gjort ett hål i nederkanten på bilen!
Jag skrev en lapp och bad om ursäkt, med mitt telefonnummer på. Ingen har ringt ännu dock. Så hoppas den inte blev alltför arg..

Till råga på allt så fick jag böter med - för att jag inte stod parkerad inom markerat område! Men har skrivit och överklagat det nu.

Jättestressad på vägen hem, och arg och irriterad, och hungrig - ingen bra kombination för Josefin. Ringde Älskling som fick komma ut och kolla på bilen, han blev inte ens irriterad. Gav mig en kram bara <3
Hehe, han har det inte lätt han, när vi gick in var jag jättestressad (skulle träna 19, och klockan hade hunnit bli 18). Skällde på Älskling när han diskade, krocka hans bil och laga bara ihop snabb mat åt mig själv... hehe. Men han fick en kram sen.
Som han sa "Jag har lärt mig hur stressade hungriga Josefin funkar.. så jag har slutat ta åt mig" Haha <3

Cykla iväg på Zumba se iaf (våga inte ta bilen) och nu är jag på mycket bättre humör :D
Blir en dusch, lite plugg och sen Idol på tv4play :)

3 kommentarer:

  1. Nä, vilken otur!
    Jag såg faktiskt en bil som rullat bakåt på BMC parkeringen idag, men jag hade ju inte en aning om att det var din.
    Hoppas överklagan om böter går igenom.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men fy vad mycket hemskheter på en och samma dag... Stackare. Tur att du ändå är en sån positiv människa. :)

    SvaraRadera
  3. ..Det var i alla fall en trevlig lunch! ;D

    SvaraRadera