söndag 12 september 2010

Helgen

Fredagen blev en riktigt slö hemmakväll. Jag var sjukt trött, lyckades dock svänga ihop lite mat att äta, blev strimlad biff med blomkålsris och jordnötssås. Dock var det kokosmjölk i såsen, vilket jag har lite svårt för så blev inte så lyckat tyckte jag. Nästa gång får det bli med vanlig grädde istället :)


Igår, lördag åkte jag iväg till Harbo, var lite hos mina föräldrar först, sen åkte vi alla (jag, mamma, pappa o lillebror) till min kusin som fyllde 18år! :)
Vi var bjudna på god köttgryta där. Vi var där till sent på kvällen, och självklart blev det ju även tårta, jag bestämde att jag fick ta en liten bit tårta, och höll mig till det. Men kände i magen på en gång faktiskt att jag ätit något kolhydratrikt. Blev även mera sugen av att ta tårtan, så resten av kakorna levde farligt ett tag innan de ställdes undan ;)

Jag hade en av mina nya tröjor på mig igår:

riktigt fin (tröjan) om jag får säga det själv ;)

Nej, nu är det dags att sätta fart här hemma, hoppa ur mjukdressen och ta på sig lite kläder och fixa till sig, sjunga upp och äta frukost.
Ska iväg på en ny insjungning till en annan nationskör idag, 11.45. Fick lite smått panik när jag såg att det är om en timme typ. Kärevärld, kommer vara så nervös!
Denna uppsjungning känns nästan ännu mera seriös än förra, till den här ska jag ha förberett en låt med, värsta audition typ :P
Men det får gå som det går, mer kan jag inte göra lixom.

När jag är klar ska vi iaf ut till Emils föräldrar och hjälpa till en del där.
Ha en fin dag, alla!

3 kommentarer:

  1. Vad jättefin du är! Du klär i tröjan. ;)

    SvaraRadera
  2. Jättefin tröja!! Jag är lite nyfiken på LCHF, letar efter ett bra sätt att äta både för blodsocker och för att "hålla koll" på hullet. Funkar det bra och vilka mål har du satt upp? :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera