tisdag 7 september 2010

Uppdatering och hektisk dag.

I måndags började skolan igen!
Var först information kring kursen och därefter full fart med första utgångspunkten som handlade om buksmärtor.
Jag hamnade i en bra basgrupp, känns som att alla är seriösa och ser fram emot denna termin. VI fick även en bra handledare, först var jag nästan lite småskraj inför henne, då hon utstrålar pondus, men hon är super häftig och jättebra som handledare!
På kvällen jobbade jag kortpass och sen blev det en tur på gymet.

Tisdagen innehöll en fem timmar (!) lång föreläsning om anestesi och preoperations vård, men föreläsare hade ett bra upplägg på föreläsningen, så det kändes inte så långt.
På kvällen blev det jobb igen.

I onsdags var jag ledig på dagen, pluggade och var till Gränby centrum och shoppa lite, och på kvällen var jag och Jossan på Spinning på F&S :) Efter det åkte jag hem och pluggade vidare och sen cykla jag till filmstaden för att tillsammans med Jossan, Jojjo och Johannes och Ruby, se Inception. Den var hur bra som helst!! Se den!

Torsdagsmorgonen fick inte den bästa starten. När jag kom ut till cykeln har någon idiot kört på den. Den stod parkerad i ett cykelställ och framhjulet var fastlåst, men när jag kom ut var den uppkastad i busken bakom stället. Jag fattar inte hur någon för det första lyckas köra på den, men framför allt inte tar sitt ansvar för den! När jag lyfte upp den såg jag ju att bakhjulet var helt vint och typ fyrkantigt. Morr. Blev buss för min del.
Föreläsningar fram till två, sen träffade jag Robin i min klass som jag ska skriva examensarbetet med nästa termin, så vi planerade lite kring det.
På kvällen blev det gym.

Fredagen kom snabbt. Uppföljning av utgångspunkten och intro till den nya, som handlar om skallskador och trauma.
På vägen hem shoppade jag "lite" skor :) Har ju inga vinter eller höstskor, och det var ju ta tre betala för två på Skopunkten. Superbra, köpte ett par höstkängor, ett par fodrade skor i lägre stövelmodell och ett par fodrade stövlar :) Allt för bara 800 kr! Supernöjd!
Älsklingen var på personalmöte och fest på kvällen, så jag åkte iväg och testade Zumba (kul och väldigt svettigt!) och hyrde sen en film - Wallander vittnet, som var sådär. Tycker inte Wallanderfilmerna är så bra längre sen Ola Rapace och hon tjejen som spelade dottern Linda, slutade.

Sov länge på Lördagen, trött efter veckan. Vi hade en effektiv-dag här hemma. Jag städade toaletten och badrummet, Emil dammade och började damsuga medan jag la i tvätt. Sen var jag iväg på Afro Dans på F&S medan Emil fortsatte dammsuga och hängde upp tvätt. När jag kom hem från träningen (som var superkul!) hämtade jag den torra tvätten och Emil dammsög klart.
Efter att vi fått mat i magen åkte vi och handlade för veckan! Sen kände vi oss väldigt duktiga!

I Söndags vaknade jag typ halv tio (tidigt för mig att spontanvakna)
Fixa iordning mig snabbt och besökte sen Mediamarkt för första gången. Käre värld vad stort det är! Var på jakt efter en ny digitalkamera och blev en sån här: Samsung ST60 :)

Så nu ska jag försöka knäppa lite mera kort till bloggen!

Efter det brumma jag iväg till Harbo och hälsa på mamma, pappa och lillebror (lillasyster med pojkvän har åkt ner till Helsingborg). Första gången på typ 2 veckor som jag träffar dem! Jag mamma och pappa var ut på en svampplockningstur. Så skönt att komma ut i skogen och andas Frisk luft!


Kom hem på kvällen sen med ca 2 bigpacklådor med kantareller :)

Igår, måndag, var det föreläsningar till tre, denna vecka handlar det om trauma och skallskador. Första föreläsningen (som jag självklart kom för sen till då..) höll Ambulans-Janne från tv3's "Sjukhuset" i :)
Efter skolan hämtade jag min cykel som vart på reparation - och blev 1450 kr fattigare.. Men nu har jag iaf en fungerande cykel!
Jobb på kvällen. Sen var det tänkt att jag skulle plugga, men blev inte så mycket gjort.. Får plugga mer idag!

Denna vecka
blir lite hektisk.. stor utgångspunkt jag ska plugga på. Kl 16.00 idag är det även information till VFU utomlands. Sen ville jag (om jag hinner/orkar) gå på Zumba, och kl 21.00 ska jag på typ sångprov för ÖG nationskör.
Morgondagen innehåller mycket föreläsningar (till kl 17, phu) men är ledig på torsdag, då jag måste plugga klart, men har möte kl 16.00 för Internationella gruppen...
Sen vill jag försöka hinna med lite träning med, och undvika att stressa mig sjuk ;)
Men men, bara att ta tag i första saken på listan (och inte sitta o blogga en massa..)

Plugg!

3 kommentarer:

  1. Tack för att du förgyllde min förmiddag med din blogg! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att du bloggar :) Lycka till med allt pluggande!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som du har en hel del för dig... Plocka gärna lite svamp åt mig me ;) Kommer ju aldrig ut i skogen för att plocka bär eller svamp fast jag önskar att jag borde kunna. Får vänta några år tills barnen blivit lite större och man slipper gå coh bära på dom!
    Kram

    SvaraRadera